انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

اعلامیه به مناسبت محاکمه اسدالله سروری

بیآیید برای محاکمه اسدالله سروری و دیگر جانیان دست به دست هم دهیم!

 

از تاریخ اول الی سوم عقرب 1387 (20 الی 22 اکتوبر 2008) محکمه اسدالله سروری جلاد اگسا در کابل برگزار شد. اسدالله سروری در زمان حکومت نورمحمد تره‌کی رییس سازمان استخباراتی آن دور، اگسا، بود. تحت رهبری وی هزاران تن از روشنفکر و مردم عام  زندانی و شکنجه و بدون محکمه و جرمی سر به نیست شدند. حدود دو سال قبل سروری در محکمه جرایم داخلی و خارجی مربوط محکمه ابتداییه محاکمه شد و به اعدام محکوم گردید. بعداً به دلایل نامعلوم و احتمالا ساخت و پاخت‌های پس پرده دوسیه سروری از محکمه متذکره به محکمه استناف نظامی منتقل شد.

به تاریخ اول عقرب 1387 محکمه استناف نظامی می‌خواست بدون سر وصدا و به صورت غیرعلنی محکمه نهایی وی را آغاز نماید ولی خوشبختانه نماینده‌ی «انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» و جمعی از قربانیان از آن اطلاع یافته و موفق به شرکت در روز دوم و سوم محکمه گردیدند تا فریاد شان را بلند نمایند. وقتی یکی از کارمندان باصلاحیت محکمه متوجه کمبود شرکت کنندگان شد به زیردستانش دستور داد تا کارمندان بخش‌های دیگر محکمه حضور یابند و چوکی‌ها را پر کنند تا در تلویزیون‌ها جریان پرمضحکه محاکمه عادی جلوه کند!

بعد از سه روز، محکمه استناف نظامی، سروری  را  به جرم توطئه علیه دولت اسلامی افغانستان در سال 1371 و جنایاتش در زمان ریاست اگسا به 19 سال حبس محکوم نمود و این درحالی بود که همزمان پرویز کامبخش که هیچ جرمی جز آزادیخواهی ندارد به بیست سال حبس محکوم شد و چندی قبل یک هموطن معصوم ما را به جرم دزدیدن یک بوجی آرد در کابل محکمه علنی کردند. مقایسه این سه دوسیه به خودی خود میزان بی‌عدالتی و دست بالای جنایتکاران در محاکم کشور را به اثبات می‌رساند.

اینگونه برخوردها در برابر جنایتکاران پلید و نصب شان در پست‌های مهم دولتی باعث شده که جنایات فجیع همچنان تداوم یابند و مردم ما همچنان در جو بدامنی، فساد و ستمگری بسر برند.

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» این نوع محاکمات فرمایشی و مسخره را محکوم می‌کند و از تمامی بازماندگان قربانیان دست میهنفروشان خلقی و پرچمی، ستمکاران تنظیمی و بربرهای طالبی تقاضا دارد که صدای پردرد شان را بلند کنند و اجازه ندهند که بر خون‌های پاک عزیزان شان به این صورت بی‌شرمانه توهین صورت گیرد.

با پیوستن با انجمن و یا ارائه شواهد و اسنادی از جنایات ستمکاران و خاینان سه دهه اخیر، می‌توانید ما را در تلاش‌های ما به خاطر به محاکمه کشانیدن عوامل نگونبختی‌های وطن ما یاری رسانید.

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان»

Social Association of Afghan Justice Seekers (SAAJS)

6 عقرب 1387 – 27 اکتوبر 2008

شماره موبایل: 0093707803560

آدرس پستی: پست بکس شماره 980، پسته خانه مرکزی، کابل، افغانستان.

آدرس ایمیل: victims.families@gmail.com

نظرات 3 + ارسال نظر
حامد خاوری 1387/08/09 ساعت 08:43

آفرین بر شما.

با سلام بر شما.
دولت دیکتاتوری آقای کرزی اولین اشتباه شان نبوده و آخرین اشتباهشان نخواهد بود.
وخامت اوضاع فعلی و پیشبینی آیبنده ای وخیم تر مردم را بر این خواهد داشت که خود تصمیم بگیرند . البته اگر بازار انتخابات هشتاد و هشت کساد نباشد.
و این دولت اگر فکر می کند که طالبان با ایشان به مذاکره خواهند نشست و در قدرت سهم خواهند گرفت در اشتباه اند. انفجار وزارتخانه آقای خرم که از تیم کاری آقای کرزی(تیم کاری انتخاباتی و از تئوریسین های برنامه ناکام آینده کرزی-نه تیم سمبولیک فعلی)بود خود گواه بر این سخن است.

[ بدون نام ] 1387/11/23 ساعت 19:01

خداوند به شما اجر وپاداش دهد شما کار بزرگ انجام میدهید.ما خانواده های این مفقودالاثرها هنوز هم چشم به راه این عزیزان استیم ویا اگر شهید شده اند تاریخ شهادت ،محل شهادت ومحل دفن این جگر گوشه های ما نامعلوم است. در قلب کثیف سروری راز های زیادی نهفته است از دهن این لعنتی چیز های زیادی باید شنید. ما بازماندگان مفقودالاثر ها برای این جانی اسدالله سروری اشد مجازات یعنی اعدام را خواهانیم. 19 سال زندان یا 30 یا 40 سال زندان ، نمکیست برای زخمهای ما.( و یا هم هیچ جایی شک وشبه نیست شاید اورا روزی در یکی از کرسیهای پارلمان و یا سنا بیبینیم.)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد