انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

قطعنامه «ادا» به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

حالا دیگر بر همگان روشن است که میهن ما در میان بحران گسترده‌ای از ناامنی، زورگویی، گرسنگی و فلاکت، حق تلفی و بی‌عدالتی، جنایت و فساد به صورت بی‌سابقه‌ای فرو رفته است. یکی از عوامل مهم این همه نابسامانی، حاکمیت افرادی بر مردم است که متهم به جنایات جنگی هستند و عوض تطبیق عدالت و قانون بر آنان، از عمل کرد ننگین گذشته آن‌ها چشم پوشی شده و بر پست‌های مهم دولتی نصب گردیده اند و دست شان در هرگونه جنایت و دستبرد و فساد باز گذاشته شده است.

متاسفانه تعدادی از این افراد آزمایش شده و معلوم‌الحال حتا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز کاندید بودند و هیچ مرجعی‌ای نخواست جلو ورود آنان در انتخابات را بگیرد و به این صورت انتخابات افغانستان را به بی‌اعتبارترین و مضحک‌ترین انتخابات جهان مبدل ساخت و آخرین میخ را بر تابوت  لاشه سیاسی‌ای به نام دموکراسی کوبیدند.

مردم ما در کابوسی از بی‌باوری فرورفته اند و درک کرده اند که برخورد دولت به وجود آمده از یکچنین انتخابات قلابی با عدالت و تطبیق قانون چیزی بهتر از گذشته نخواهد بود و باز هم فرهنگ معافیت جنایتکاران و ناقضین حقوق بشر سه دهه اخیر حاکم خواهد بود، باز هم دولت به صورت مافیایی اداره خواهد شد و افغانستان نقطه سیاه مواد مخدر در جهان خواهد بود، بازهم به پیمانه وسیعتر مردم بیگناه و مظلوم ما قربانی حملات هوایی و زمینی نیروهای خارجی خواهند شد، باز هم جنایتکاران سرنوشت مردم را به دست خواهند داشت و طبعاً مردم درد دیده و گروگان شده‌ی ما روی خوشبختی و آسایش را نخواهند دید. پس مخصوصاً با ازدیاد نیروهای خارجی این بحران ابعاد گسترده‌تری خواهد گرفت. تمام این بازی‌های ناپاک سیاسی که به وسیله به اصطلاح «جامعه جهانی» و دست‌نشاندگانش در افغانستان جاریست، امید مردم را برای یک آینده بهتر به یاس مبدل ساخته است.

در حالی که ما روز جهانی حقوق بشر را تجلیل می‌کنیم، به روشنی می‌توان دید که «حقوق بشر» و بخصوص «حقوق زنان» در افغانستان به مثابه‌ بازیچه‌ای قربانی سیاست‌های کشورهای جنگ افروز گردیده است و در حد شعار‌های گول زننده از آن سؤ‌استفاده صورت گرفته و می‌گیرد.

ما بار دیگر مطالبات اساسی خود را قرار ذیل اعلام می‌داریم:

  1. ما خواهان برکناری فوری تمامی جنایتکاران دوران حاکمیت وطنفروشان خلق و پرچم، حاکمیت خون آلود تنظیم‌ها ، دوران وحشت قرون وسطایی طالبان و دوران بعد از آن تا امروز، از وظایف دولتی شان هستیم.
  2. ما خواهان محاکمه تمامی متهمان به جنایت و خیانت سه دهه اخیر در یک محکمه باصلاحیت و بی‌طرف ملی و بین‌المللی می‌باشیم.
  3. ما خواهان قطع فوری کشتار مردم غیرنظامی بوسیله نیروهای امریکایی و ناتو هستیم و باید جنایات جنگی این نیروها به دادگاه های جهانی کشانیده شود.
  4. ما خواهان کشف تمامی گورهای دستجمعی کشف‌ناشده در هر دوره‌ی از جنایت می‌باشیم.
  5. ما نامگذاری اماکن و جاده‌ها به نام جنایتکاران را شدیداً محکوم می کنیم و آن را توهین و بی‌حرمتی به خون شهیدان معصوم خود می‌دانیم.
  6. ما تقاضا داریم تا بنای یادبودی به نام ناپدید‌شدگان گمنام اعمار گردد و محله‌ای به نام «مزار شهدا»‌ مختص گردد تا اجساد گورهای دستجمعی با اعزاز و اکرام در آن دفن گردند.
  7. ما از تمامی وطنداران خویش در سرتاسر افغانستان که، برادران و خواهران، اقارب و عزیزان وجگرگوشه‌های خود را طی سی سال اخیر از دست داده اند تقاضا می‌نماییم تا با ما تماس گیرند و چگونگی شهادت و ناپدید شدن آنان را با ما در میان گذاشته در تلاش‌های ما به خاطر محاکمه عاملان فجایع سه دهه اخیر سهیم گردند.
  8. متحد شویم تا صدای ما رساتر و نافذتر گردد!


«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان»

Social Association of Afghan Justice Seekers (SAAJS)

19 قوس 1388  - 10 دسمبر 2009


شماره موبایل: 0093707803560

آدرس پستی: پست بکس شماره 980، پسته خانه مرکزی، کابل، افغانستان.

ایمیل: victims.families@gmail.com

ویب سایت: www.saajs.org

ویب لاگ: saajs.blogsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد