انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

«انجمن اجتماعی دادخواهان ا فغان» دوساله شد

اعلامیه

«انجمن اجتماعی دادخواهان ا فغان» دوساله شد

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» دومین سالگرد خود را در حالی تجلیل می‌کند که کشور به طرف انتخابات روان است. با گذشت 8 سال از روی کارآمدن دولت آقای کرزی کوچکترین تغییری در زندگی مردم رونما نگردید و مردم کماکان از نا‌امنی، بی‌عدالتی و خشونت رنج می‌برند.

با حضور نیروهای خارجی هنوزهم مردم شاهد خودسوزی‌ها، تجاوزهای دسته جمعی، اختطاف، غضب اموال و زمین‌های مردم هستند. نیروهای خارجی خود نیز در این جنایات سهیم اند مانند بمباردمان‌های اخیر در لغمان، نورستان، فراه و دیگر ولایات جنوب کشور. هیچگاهی ملت ما فراموش نمی‌کنند که امریکا و متحدینش به نام آوردن دموکراسی، آزادی زن، امنیت و مبارزه با تروریزم وارد افغانستان شدند اما چنانچه ملاحظه می‌شود وضع کشور روزبروز بحرانی‌تر شده می‌رود.

بنابر این مردم ما بار دیگر امید خود را  از دست داده و به انتخاباتی که پیشرو است امیدوار نیستند، زیرا هیچ یک از کاندیدان را به خاطر تحقق عدالت در کشور صالح نمی‌بینند. در صورتی که عدالت به عنوان رکن عمده و اساسی اصلاح اجتماعی در تمام عرصه‌‌ها تحقق نیابد، به طور قطع ممکن نیست بساط جنایت و خشونت، فساد در تمام ابعادش، دزدی و چپاول دارایی شخصی و دولتی و بالاخره آزادی و دمکراسی، صلح و ثبات، رفاه و سعادت، پیشرفت و امیدواری نصیب مردم از هزار سو خنجرخورده ما گردد.

بناءً از آن عده فامیل‌های قربانی و افرادی که خواهان تامین عدالت هستند  تقاضا می‌‌‌کنیم با ما در تماس شوند تا  پروسه به محاکمه کشاندن جنایتکاران سرعت بشتری بیابد.

ما یک بار دیگر مطالبات اساسی خود را قرار ذیل اعلام می‌داریم:

  1. ما خواهان برکناری فوری تمامی جنایتکاران دوران حاکمیت وطنفروشان خلق و پرچم، حاکمیت خون آلود تنظیم‌های جهادی، دوران وحشت قرون وسطایی طالبان و دوران بعد از آن تا امروز، از وظایف دولتی شان هستیم.
  2. ما خواهان محاکمه تمامی متهمان به جنایت و خیانت سه دهه اخیر در یک محکمه باصلاحیت و بی‌طرف ملی و بین‌المللی می‌باشیم.
  3. ما خواهان کشف تمامی گورهای دستجمعی کشف ناشده و بررسی جدی گورهای دستجمعی کشف‌شده و شناسایی و مجازات عاملان آن‌ها می‌باشیم.
  4. ما خواهان کشف تمامی گورهای دستجمعی کشف‌ناشده در هر دوره‌ی از جنایت می‌باشیم.
  5. ما نامگذاری اماکن و جاده‌ها به نام جنایتکاران را شدیداً محکوم می کنیم و آن را توهین و بی‌حرمتی به خون شهیدان معصوم خود می‌دانیم.
  6. ما تقاضا داریم تا بنای یادبودی به نام ناپدید‌شدگان گمنام اعمار گردد و محله‌ای به نام "مزار شهدا"‌ مختص گردد تا اجساد گورهای دستجمعی با اعزاز و اکرام در آن دفن گردند.
  7. ما از تمامی وطنداران خویش در سرتاسر افغانستان که، برادران و خواهران، اقارب و عزیزان وجگرگوشه‌های خود را طی سی سال اخیر از دست داده اند تقاضا می‌نماییم تا با ما تماس گیرند و چگونگی شهادت و ناپدید شدن آنان را با ما در میان گذاشته در تلاش‌های ما به خاطر محاکمه عاملان فجایع سه دهه اخیر سهیم گردند.
  8. متحد شویم تا صدای ما رساتر و نافذتر گردد!

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان»

Social Association of Afghan Justice Seekers (SAAJS)

14 اسد 1388  - 5 اگست 2009

نظرات 3 + ارسال نظر

دوستان عزیز سلام و احترامات قلبی ام را پذیرا شوید!

افتخار میکنم به انجمن، اتحادیه و یا گروه ایکه خواستدار محاکمۀ جنایتکاران جنگی در افغانستان باشند. من یقین دارم با این خیمه شب بازی ایکه امریکا و یاران غربی آن به نام جمهوری اسلامی افغانستان شروع کرده اند ادامۀ همان داستان قدیم اسنت که روس های آغازگر آن بودند. تا وقتی جانیان خلقی پرچمی و خونخواران جهادی طالبی به پای میز محاکمه کشانده نشده و به سزای اعمال خود نرسند. نه انتخابات و نه هم جمهوریت اسلامی قابل توجیه خواهد بود.بگذارید برای شما بخاطر مبارزۀ بر حق شما تبریک بگویم. ویبلاک تان پیودند طلوع دوباره شد.

خدای قل : 1388/05/16 ساعت 08:50

نظریاتی شما بسیار منفلقانه است و بوی جنگ سوم جهانی از میان افغانستان میاید .بهر حال خواست های شما یک نوع توهین به اکثریت کسانی است که در غیاب شما از افغانستان دفاع نموده اند و برای ازادی افغانستان جنگیده اند . اگر امکان داشته باشد از توهین نمودن به هم وطن خود دریغ نماید . از جایی که چیغ زدن برای ثابت نمودن خود فیشن روز است , شما این امکانات را دارید , ولی از اهمیت هدف شما که کار نمودن برای افغانستان است میکاهد . و دشنام دادن و بد گفتن دیگران برای خوب نشان دادن خود طریقه کهنه است در افغانستان . خواهشن به همه احترام کنید و به جای فحاشی و توهین نمودن کار کنید برای مردم خود و عزت زیاد صتوبر .

نبی زاده 1388/05/26 ساعت 18:34

در راهتان موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد