انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

انجمن اجتماعی دادخواهان افغان

Social Association of Afghan Justice Seekers

اعلامیه به مناسبت اولین سالگرد «انجمن اجتماعی دادخواهان افغان»

هموطنان گرامی!

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» به تاریخ 14 اسد 1386 توسط جمعی از خانواده‌‌های قربانیان بنیاد گذاشته شد. علت ایجاد این انجمن، جنایات سه دهه جنگ می‌باشد که از 7 ثور1357 شروع و تا امروز ادامه دارد و  هنوز هم عاملین این همه جنایات پست‌های کلیدی دولت را در دست دارند و مرتکب جنایت‌های مختلف می‌شوند.

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» به خاطر به محاکمه کشاندن جنایتکاران سه دهه اخیر کار می‌کند  و در مدت یک سال تلاش نموده تا با استفاده از شیوه‌های مختلف به اهداف  خود برسد. ما اعتراضات و خواست‌های خویش را با برگزاری تحصن، تیاتر، دیدار با افراد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، شرکت در سیمینارها، مصاحبه با رسانه‌ها وغیره، اظهار نموده ایم.

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» می‌داند تا با سازمان‌ها و افرادی که به خاطر تامین عدالت تلاش می‌کند متحد شده تمامی جنایتکاران را خلع قدرت نموده و به محاکمه بکشاند.

 

بناءً از آن عده فامیل‌های قربانی و افرادی که خواهان تامین عدالت هستند  تقاضا می‌‌‌کنیم با ما در تماس شوند تا  پروسه به محاکمه کشاندن جنایتکاران سرعت بشتری بیابد.

 

خواست‌های ما از این قرار اند:

 

  1. ما خواهان برکناری فوری تمامی جنایتکاران دوران حاکمیت وطنفروشان خلق و پرچم، دوره حاکمیت فاشیستی تنظیم‌های جهادی، دوران وحشت و ترور طالبان و دوران بعد از آن تا امروز، از وظایف دولتی شان هستیم.
  2. ما خواهان محاکمه تمامی متهمین جنایات جنگی سه دهه اخیر در یک محکمه باصلاحیت و بی‌طرف ملی و بین‌المللی می‌باشیم.
  3. ما خواهان بررسی جدی گورهای دستجمعی کشف‌شده و شناسایی عاملین آن می‌باشیم.
  4. ما خواهان کشف تمامی گورهای دستجمعی کشف ناشده در هر دوره‌ی از جنایت می باشیم.
  5. ما نامگذاری اماکن و جاده‌ها به نام جنایتکاران را شدیداً محکوم می کنیم و آن را توهین و بی‌حرمتی به خون شهیدان معصوم خود می‌دانیم.
  6. ما تقاضا داریم تا بنای یادبودی به نام ناپدید‌شدگان گمنام اعمار گردد و محله‌ای به نام "گورستان شهدا"‌ مختص گردد تا اجساد گورهای دستجمعی با اعزاز و اکرام در آن دفن گردند.
  7. ما از تمامی وطنداران خویش در سرتاسر افغانستان که جگرگوشه‌ها، برادران و خواهران، اقارب و عزیزان خود را طی سی سال اخیر از دست داده اند تقاضا می‌نماییم تا با ما تماس گیرند و چگونگی شهادت و ناپدید شدن آنان را با ما در میان گذاشته در تلاش‌های ما به خاطر محاکمه عاملان فجایع سه دهه اخیر سهیم گردند.

 

«انجمن اجتماعی دادخواهان افغان»

14 اسد 1387 - 4 اگست 2008

شماره موبایل: 0093707803560

آدرس پستی: پست بکس شماره 980، پسته خانه مرکزی، کابل، افغانستان.

آدرس ایمیل: victims.families@gmail.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد